Velobrauciens 2019

4. maijā, Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienā, pilsētā tika organizēts velobrauciens „Rēzeknes serpentīns 2019.
Šajā velobraucienā piedalījās arī mūsu skolas 3.a klases „Krāsu komanda”. Stājoties pretī vējainiem laikapstākļiem, vienojoties bērniem, vecākiem un skolotājai A. Gudrenikai kopīgā komandā devāmies velobraucienā. Finišējām visi kā viena kopīga komanda, par ko arī tikām apbalvoti ar medaļām un kliņģeri, ar kuru mielojāmies pilskalna virsotnē. Muzikālā koncerta pavadībā svinējām arī Baltā galdauta svētkus.
Paldies vecākiem par sarūpētām komandas vienotības zīmēm, par sadarbību un atbalstu, par kopā būšanu. Skolēniem atsevišķs Liels paldies par atbalstu šai idejai un piedalīšanos, aicinot braukt līdzi arī vecākus, brāļus un māsas!
Bildes no pasākuma var apskatīt galerijā Velobrauciens 2019.
Sporta skolotāja A. Gudrenika

Izrāžu apmeklējums projekta „Latvijas skolas soma” ietvaros 2019. gada aprīlī

01.04. uz DDT izrādi „Dvēseļu utenis” devās 10.klases skolēni. Izrāde ieintriģēja, pat vēl nesākusies, jo uz skatuves bija redzami seši ledusskapji. No sešu atsevišķu ledusskapju un televizoru rindas vispirms bija dzirdamas tikai neredzamas balsis, tad parādījās mutes, acis, sejas, līdz visbeidzot katrs no sava plaukta izvēlās seši jauni cilvēki. Izrādes darbība notiek komunālajā dzīvoklī, kur mitinās seši studenti- seši dažādu tautību jaunieši. Ikdienišķus sadzīviskus pārpratumus risinot, viņi metas intelektuālā kaujā, kur cīnās par atbrīvošanos no stereotipiem un savu vectēvu pagātnes rēgiem. Katram jaunietim atvēlēts viens īss, individuāls – latvieša, krieva, vācieša, polietes un čigāna – stāsts (šķiet, balstītu reālu cilvēku pieredzē). Un tie visi beidzas ar ironiski retorisku jautājumu – jā, tā bija, bet ko man ar to iesākt?
Pēc izrādes tās veidotāji aicināja jauniešus palikt un piedalīties diskusijā par attieksmi pret dažādiem sabiedrībā valdošiem stereotipiem.
02.04. kustību izrādi „Nezāle” teātrī „Joriks” apmeklēja 7., 8.a, 8.b, 11. klases skolēni. Izrādē rādīts precīzs pusaudža iekšējās pasaules portretējums – tāds, kādu to piedāvā Blaumanis. Blaumaņa tekstam pievienotā kustību partitūra jauniešu izpildījumā savieno laikmetus un apliecina autora pārlaicīgumu. Blaumaņa noveles teksts skan ierakstā, tāpēc uzmanības centrā ir dejotāji. Nepasakot nevienu vārdu, izmantojot tikai kustības, viņi spēj noturēt publikas uzmanību līdz pēdējai izrādes minūtei. Izrāde vēl kādu laiku pēc noskatīšanās patur savā varā, liekot apzināties tajā tēloto likteņu un apstākļu traģismu. Izrādi īpašu noteikti padara arī tas, ka tajā darbojas mūsu skolas 12.klases skolēni Reinis un Vanesa.
08.04. uz izrādi ar savdabīgu nosaukumu „Kaka un pavasaris” devās 3.a klases skolēni. Izrādē humoristiski izspēlētas dažādas sadzīviskas ainiņas. Skatītāja uzdevums bija ceļot cilvēku, lietu un dzīvnieku pasaulēs, izdzīvojot ticami neticamus, bet ļoti reālus ikdienas notikumus, kas netiešā veidā ļauj iepazīt mūsu pasauli. Tā bija jauna pieredze mūsu trešklasniekiem, un šoreiz ieguvēji bija aktīvie domātāji, bērni ar bagātu fantāziju un spēju saskatīt neparasto ikdienišķajā.
Ruta Geidāne,projekta „Latvijas skolas soma”koordinatore

Noslēpumu sala

2019. gada 19. martā „Latvijas skolas soma” 1.a, 1.b un 4.a klasei deva iespēju Latgales vēstniecībā „GORS” noskatīties brīnišķīgu, neparastu piedzīvojumu „Noslēpumu sala”. Izrāde bija pārpildīta ar dažādiem interesantiem pavērsieniem, aizraujošām darbībām un mīklu minēšanu: Vistiņa atrada īstu apslēpto dārgumu karti. Viņa devās meklēt bagātības uz Noslēpumu salu, bet tur dārgumus apsargāja pirātu kapteiņa palīgs – Papagailis. Drosmīgā vistiņa pārvarēja dažādus šķēršļus, kopā ar bērniem risināja aizraujošus uzdevumus.
Bērni iesaistījās uzdevumu risināšanā, deva padomus izrādes varoņiem, visi kopā nonāca pie secinājuma, ka vislielākā bagātība ir iespēja mācīties, uzzināt kaut ko jaunu. 1. klasēm patika minēt mīklas, dziedāt un dejot. 4. klase secināja, ka grāmatās ir zināšanas, kuras ir mūsu vislielākā bagātība. Viktoram visvairāk patika tas, ka papagailis ar vistiņu varēja sadarboties. Patrīcijai šķita, ka papagailis ir ļoti smieklīgs, bet vistiņa ļoti gudra. Kopā smējāmies, kopā domājām un priecājāmies par šo jauko izrādi!
A.AndrejevaR.OgriņaI.Gabrusāne

AHHAA zinātnes centrs

Skolēnu brīvdienu nedēļas otrdienā, 12.martā, ESF projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001 „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” nodarbību cikla- mazo pētnieku skoliņa 1. - 4. klašu skolēniem „Es un pasaule“ ietvaros, Rēzeknes 5.vidusskolas 1.b, 2.b un 4.a klašu skolēni devās ekskursijā uz AHHAA zinātnes centru Igaunijā.
Šī centra galvenais uzdevums ir iepazīstināt skolēnus ar zinātni un iedrošināt to atklāt ar prieku. Mūsu skolēni apmeklēja arī planetārija programmu, kurā bija iespēja izzinoši un pārskatāmi ceļot ne tikai mūsu galaktikā, bet ielūkoties arī ārpus tās robežām.
AHHAA misija ir veicināt zināšanu apguvi aizraujošā un neierastā veidā. AHHAA devīze ir: „Domāsim rotaļīgi!”. Laiks pagāja nemanot, veicot eksperimentus, pārbaudot savu veiklību, atjautību, līdzsvara izjūtu, apmeklējot dažādās zonas, kuru mērķis ir veicināt motivāciju mācīties, veidot uz zinātniskiem pētījumiem balstītu domāšanas veidu pilnveidošanu un attīstīšanu.\
Mājās braucām ar jauniem iespaidiem, idejām, kā paši varam izgudrot, pētīt, kā interesanti mācīt un mācīties, vērot un eksperimentēt ar pavisam vienkāršām lietām.
Fotogrāfijas no ekskursijas var apskatīt galerijā: AHAA ekskursija

A.AndrejevaI.LupikaR.Ogriņa