Sociālais pedagogs

    

Cilvēks sastāv no mātes mīlestības, tēva stipruma, skolotāja gudrības. (J. Klīdzējs)Skolas sociālā pedagoga Indras Čiževskas darba laiks:Pirmdiena: 8.00 – 14.00 Otrdiena: 8.00 – 14.00 Trešdiena: 8.00 – 14.00 Ceturtdiena: 8.00 – 14.00 Piektdiena: 8.00 – 14.00Tālrunis: 26488195 Skolas sociālais pedagogs palīdz bērniem, vecākiem un skolotājiem risināt problēmas, kas rada traucējumus izglītības ieguves procesā un savstarpējās attiecībās.Sociālais pedagogs sadarbojas ar:
  • skolas administrāciju;
  • klašu audzinātājiem;
  • mācību priekšmetu skolotājiem;
  • izglītības psihologu;
  • medicīnas personālu;
  • logopēdu;
  • nepieciešamības gadījumā ar citiem speciālistiem skolā vai ārpus tās.
Kādos gadījumos var palīdzēt sociālais pedagogs?Klases audzinātājam, ja:
  • skolēns bieži kavē skolu neattaisnotu iemeslu dēļ;
  • skolēnam strauji pazeminās sekmes mācībās;
  • pēkšņi mainījusies skolēna uzvedība;
  • skolēns ir uzticējis kādu problēmu, kuru nevar vai nedrīkst risināt vienpersoniski, un ir nepieciešama konsultācija;
  • skolēns nonācis sociālās aprūpes vai citā institūcijā;
  • skolēns saņem nepietiekamu vecāku aprūpi;
  • skolēns stāsta, ka mājās jūtas slikti un nedroši u.c.
Skolēnam, ja:
  • nomāc kāda problēma, kuru viņš nevar atrisināt;
  • ir problēmas mājās
  • skolā viņš jūtas vientuļš vai atstumts, nav draugu;
  • ir mācīšanās grūtības;
  • ir konflikts ar skolasbiedriem, skolotājiem vai vecākiem;
  • ir atkarības problēmas u.c.
Vecākiem, ja:
  • radušās grūtības bērna audzināšanā;
  • bērns bieži klaiņo un nenāk mājās;
  • bērna uzvedība ir pēkšņi mainījusies;
  • bērnam ir regulāri konflikti ar skolasbiedriem vai skolotājiem;
  • bērns stāsta, ka skolā viņš jūtas slikti;
  • bērnam ir atkarības problēmas;
  • ir grūtības nodrošināt bērnu ar skolai nepieciešamajiem mācību līdzekļiem u.c.
Skolas sociālais pedagogs:
  • uzklausa;
  • informē;
  • konsultē;
  • sniedz atbalstu;
  • izvērtē problēmu un palīdz to risināt;
  • novēro;
  • palīdz risināt konflikta situācijas;
  • ja nepieciešams, apmeklēt ģimeni mājās;
  • pēta skolas vidi;
  • sekmē skolēna, vecāku un skolotāju savstarpējās sadarbības iespējas;
  • pēta un izzina skolēna vai klases problēmu cēloņus;
  • palīdz skolēniem veidot dzīves prasmes;
  • koordinē un sadarbojas ar citu institūciju speciālistiem;
  • izstrādā priekšlikumus un organizē profilaktiskus pasākumus, lai novērstu vai ierobežotu dažādu problēmu (piemēram, datoratkarības, smēķēšanas, vardarbības u.c.) izplatību skolā;
  • visu jautājumu risināšanā ievēro konfidencialitāti.
Darbības virzieni skolā:
  • neattaisnoti stundu kavējumi;
  • otrgadniecība;
  • vardarbība (fiziskā, emocionālā, seksuālā un bērna atstāšana novārtā);
  • uzvedības problēmas;
  • konflikti (vienaudžu, grupu, ģimenes u.c.);
  • atkarības (azartspēles, datoratkarības, atkarību izraisošo vielu atkarības);
  • sociālā palīdzība;
  • tiesības un pienākumi;
  • adaptācijas problēmas/grūtības.
Sociālā pedagoga darba modeļi skolā:Skolēns - SkolēnsSkolēns - SkolotājsSkolēns - VecāksSkolotājs – Vecāks