Sociālais pedagogs
Cilvēks sastāv no mātes mīlestības, tēva stipruma, skolotāja gudrības. (J. Klīdzējs)Skolas sociālā pedagoga Indras Čiževskas darba laiks:Pirmdiena: 8.00 – 14.00 Otrdiena: 8.00 – 14.00 Trešdiena: 8.00 – 14.00 Ceturtdiena: 8.00 – 14.00 Piektdiena: 8.00 – 14.00Tālrunis: 26488195 Skolas sociālais pedagogs palīdz bērniem, vecākiem un skolotājiem risināt problēmas, kas rada traucējumus izglītības ieguves procesā un savstarpējās attiecībās.Sociālais pedagogs sadarbojas ar:
- skolas administrāciju;
- klašu audzinātājiem;
- mācību priekšmetu skolotājiem;
- izglītības psihologu;
- medicīnas personālu;
- logopēdu;
- nepieciešamības gadījumā ar citiem speciālistiem skolā vai ārpus tās.
- skolēns bieži kavē skolu neattaisnotu iemeslu dēļ;
- skolēnam strauji pazeminās sekmes mācībās;
- pēkšņi mainījusies skolēna uzvedība;
- skolēns ir uzticējis kādu problēmu, kuru nevar vai nedrīkst risināt vienpersoniski, un ir nepieciešama konsultācija;
- skolēns nonācis sociālās aprūpes vai citā institūcijā;
- skolēns saņem nepietiekamu vecāku aprūpi;
- skolēns stāsta, ka mājās jūtas slikti un nedroši u.c.
- nomāc kāda problēma, kuru viņš nevar atrisināt;
- ir problēmas mājās
- skolā viņš jūtas vientuļš vai atstumts, nav draugu;
- ir mācīšanās grūtības;
- ir konflikts ar skolasbiedriem, skolotājiem vai vecākiem;
- ir atkarības problēmas u.c.
- radušās grūtības bērna audzināšanā;
- bērns bieži klaiņo un nenāk mājās;
- bērna uzvedība ir pēkšņi mainījusies;
- bērnam ir regulāri konflikti ar skolasbiedriem vai skolotājiem;
- bērns stāsta, ka skolā viņš jūtas slikti;
- bērnam ir atkarības problēmas;
- ir grūtības nodrošināt bērnu ar skolai nepieciešamajiem mācību līdzekļiem u.c.
- uzklausa;
- informē;
- konsultē;
- sniedz atbalstu;
- izvērtē problēmu un palīdz to risināt;
- novēro;
- palīdz risināt konflikta situācijas;
- ja nepieciešams, apmeklēt ģimeni mājās;
- pēta skolas vidi;
- sekmē skolēna, vecāku un skolotāju savstarpējās sadarbības iespējas;
- pēta un izzina skolēna vai klases problēmu cēloņus;
- palīdz skolēniem veidot dzīves prasmes;
- koordinē un sadarbojas ar citu institūciju speciālistiem;
- izstrādā priekšlikumus un organizē profilaktiskus pasākumus, lai novērstu vai ierobežotu dažādu problēmu (piemēram, datoratkarības, smēķēšanas, vardarbības u.c.) izplatību skolā;
- visu jautājumu risināšanā ievēro konfidencialitāti.
- neattaisnoti stundu kavējumi;
- otrgadniecība;
- vardarbība (fiziskā, emocionālā, seksuālā un bērna atstāšana novārtā);
- uzvedības problēmas;
- konflikti (vienaudžu, grupu, ģimenes u.c.);
- atkarības (azartspēles, datoratkarības, atkarību izraisošo vielu atkarības);
- sociālā palīdzība;
- tiesības un pienākumi;
- adaptācijas problēmas/grūtības.